22 Kasım 2019 Cuma

Halı Saha Maçı ve Kişilik Testi

İnsanın karakterini beraber halı saha maçı yaparken de anlayabiliriz..
Mesela sürekli rakip sahada hatta rakip kalede bekleyen biri hakkında ne düşünürüz? Bu arkadaş herkesten fazla gol atsa ve takımı yenik ayrılsa nasıl yorum yaparız? Bu golcü(?) arkadaş golleri takım için mi kendisi için mi atmış deriz? Yani sadece kendine çalışan şov peşinde biri olarak görür müyüz? Herkesten fazla gol atan kişi bu işten anlıyor da mı gol atıyor deriz? Bu eleman bana karışmayın, ben size şurada oynayacam garantisi vermedim deme hakkına sahip midir? Böyle derse bu adam hakkında ne düşünülür? Kendi takımı gol yerken en uçta göstermelik yürüyerek geri dönen kişi hakkında ne düşünmeliyiz? Ben koşamıyorum deme hakkına sahip midir? O zaman koşamıyorsan defansa gel bari kalabalık yap da rakip rahat pozisyon bulamasın dediğinde ben orada da oynamak istemiyorum derse bu şahıs hakkında ne düşünülebilir?
Ben açık ve net söyleyeyim, böyle bir kişi ile normal hayatta da iş yapılmaz.. Bireysel yetenekleri iyi olsa da yapılmaz. Çünkü kriz anında takım oyununa müsait değildir. Ayrıca halı saha maçı da olsa futbol dediğimiz şey takım oyunudur, yani bireysel spor değildir, bir tenis değildir, ve takım arkadaşınla iştişare yapman gerektiği için birinin nerede oynayacağına herkes bir şekilde yorum yapmak durumundadır. Tabii bence bir maçın sonucu çok önemli değil. Yenilmek ve yenmek çok normal doğal şeyler.. Kriz her zaman olabilecek bir şey.. Ancak takımın menfaatinden çok kendi konumuna oynayan, kendine çalışan bir zihniyet ile her hangi bir iş yapılamaz... Takım gerideyken on tane adam çalımlayıp gol atmak maharet değildir, çünkü bu fevri davranış on tane gol yemeye neden olabilir.
Ben böyle kişileri saf ayağına yatan, şark kurnazı, başkalarını enayi durumuna düşüren; başkalarının emeğini hiçe sayan, başkalarının emeğine saygısızlık yapan kişiler olarak görüyorum ve Çernoabil kazasından daha tehlikeli görüyorum. Çünkü bu zihniyet, ön plana çıkmak için Çernobil'i patlatabilir anca..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder